Blogger Backgrounds

Friday, April 8, 2011

saya sayang kakak saya


 hari nie ada ckit cter yg ingin aku sharing ngan korang..story about love..huhuhuhu..benarkan cinta itu terlalu subjektif?? cinta terlalu luas jika nak di huraikan ciri-cirinya.. cinta juga tak terbatas antara Pencinta dan hambaNYA mahupun sepasang kasih..

Cinta bukan terbatas antara untuk orang yang bercinta..tetapi sifat cinta itu sendiri,cinta sesama manusia contohnya cinta sekeliling.Cinta sekeliling inilah harus dititik beratkan lebih-lebih lagi cinta akak dan adik..
jom hayati cerita nie..tentang seorang kakak dan adik..

aku sakit aty betul bila tengok kakak aku, aku mengaku dahla dia mmg lebih cantik dari aku bahkan dia mmg lebih bijak dari aku..sikap dan personalitinya mmg matang itu yang membuatkan aku sendiri admire kat dia dalam diam..(diam2 suda)

hinggalah satu hari,waktu itu aku rasa down sangat.mana taknya,kat sekolah dia dahlah yang paling popular.bila kami berjalan berdua,semua mata memandang ke arahnya,siulan yang berbunyi juga ditujukan padanya. yang aku bengang sangat mamat hot (hot like Benz Aliff lm Tunas & Aa & Bb) yang aku idam-idamkan tu.. hish geramnya!!mamat hot 2 panggil aku..Wow!aku sangat2 excited..(aty da start berbunga2 da) dia tanya khabar aku,senyum kat aku dan tetiba jew kata nk berkenalan....aku da tersenyum lebar da..Masa 2 macam da nak terapung jew..(kire ase cm supergirl)

TTeett!!bukan berkenalan ngan aku tapi suruh aku sampaikan salam dia pada kakak aku...Aaaa!!rasanya macam nk terjun bangunan jew bub terlampau geram..(2 r sapa suh excited lebih2) aku masih bersabar.bila balik pula,mak pulak duk puji dia rajinlah,ringan tulanglah,ringan badanlah(pew2 yg sama waktu ngannya)yang aku nie??kewujudan ak langsung dorang x nampak..aee...plzz la..aku nie ada ke..wujud ag..

esoknya aku bangun dengan satu idea.terus aku capai telefon bimbitku.ak MMS gambar kakak aku yang paling2 comot masa dia kecil..bukan itu saja..aku letak kat facebook dia..biar orang tengok siapa dia..semua orang ingat dia tu miss perfect..padahal...

aku seperti biasa berjalan ngan dia ke bus stop untuk menunggu bas ke sekolah..kakak aku seperti biasa senyum pada aku,berbual dan pagi itu dia tolong aku bawa beg kertas aku yang dalamnya ada projek pendidikan seni aku..dia memang selalu baik hati.nama pun kakak,memang patutlah dia tolong aku.masa dia tengah pandang ke arah jalan raya yang sibuk ngan kereta lalu lalang..aku sempat menghadiahkan jelingan maut aku pada dia..dia tak tahu aku memang sakit hati ngan dia..memang dia x pernah buat salah ngan aku pun..

tiba2 sebuat motor ngan laju dan pantas menuju kearah tempat aku berdiri..aku memang panij.aku tergamam.aku tahu aku akan dilanggar motor itu,,aku menjerit.."Aaaaaaaa!!!"

kedebush!!bukan aku yang dilanggar tapi kakak aku menolak aku ke tepi dan motor tu melanggar dia..dan dia terhimpit antara motor dan pokok besar kat tepi bus stop..

di kala itu,aku berkejar ke arahnya.kakak aku dah berlumuran darah..aku meribanya..kakak aku memandang aku,nafasnya turun naik.

"kakak,tolong!!!!"

kakak aku senyum pada aku,dia memegang pipi aku dengan tangannya yang berlumuran darah..

"kakak sayang kamu"

"kakak!!!!"kakak menghembuskan nafas terakhirnya di riba aku..

hilang semua perasaan marah,benci,cemburu pada kakak aku..aku sebenarnya sayang pada kakak aku tapi aku tak sempat ucapkan..

aku menyesal tak sempat huraikan kasih aku padanya..dia bukan sahaja kakak aku malah dia adalah sahabat aku yang selama ini banyak melindungi aku dan menjaga aku..aku sendiri tak pernah menghargai saat aku bersamanya..

"kakak,adik minta maaf kakak..adik tak benci akak.bukan tu maksud adik..akak da banyak beralah ngan adik,banyak sgt jaga aty adik dan banyak makan aty ngan adik..

"kakak..tolonglah bangun..adik janji..adik x kan buat lagi..2 janji adik..adik akan sayang akak macam akak sayang adik.."
"kakak!!!!!!!!!!!"

sahabatku..pe2 pun yg berlaku..buruk or cantiknya perangai abg,adik n kakak kita..dia still saudara kita..sedarah sedaging kita..hargailah mereka sementara mereka masih ada..sebab hidup nie hanya seketika sahaja bukan untuk selama-lamanya..
ak sayang sangat kat kakak aku yang bnyak tolong aku dr sume aspek..fizikal mental n emosi..aku hargai giler..dia sorang jew kakak yang aku ada n yang aku sayang..(no one can take her from me except HIM)..aku x mampu nk berjaya tnpa mak,ayah,kakak n adik2 aku..x kesah org kata aku homesick..manja or pape..yang aku tahu..kasih sayang aku bukan tuk orang lain..just untuk mereka..ALLAH n Rasulullah.


No comments:

Post a Comment